تبلیغات
شارژر همتک - شارژر باتری دیزل ژنراتور
 
سه شنبه 30 تیر 1394 :: نویسنده : صادق شیخی

شارژ باتری دیزل ژنراتور

چگونه میتوان فهمید باتری شارژ است



معمولا 3 روش برای این كار وجود دارد

1-استارت زدن

ابتدا باید كاری كرد كه در اثر استارت زدن باتری روشن نشود(  ) سپس در حود 15 ثانیه استارت زده شود . اگر درطول این مدت استارت به راحتی خورده شود . باتری شارژ است.

توجه : در این آزمایش باید از سلامت موتور و استارت مطمئن شده سپس آزمایش را انجام داد

 

2-استفاده از هیدرومتر

هیدرو متر یا غلظت سنج ( چگالی سنج ، جرم حجمی سنج) وسیله ایست كه میزان جرم حجمی آب باتری را نشان میدهد.

  شارژ باتری خودرو

هیدرومتر شامل یك كپسول میباشد كه با ورود الكترولیت به هیدرومتر شناور میشود.این كپسول مدرج شده است و اعداد روی ان معمولا بین 1200 تا 1300 (كیلوگرم بر متر مكعب) یا 1.2 تا 1.3 (گرم بر سانتی متر مكعب ) میباشد. همانطور كه قبلا در بخش الكترولیت باتری ذكر شد عدد استاندارد در دمای 15 درجه سانتی گراد 1280 كیلوگرم بر متر مكعب ( 1.28 گرم برسانتی متر مكعب ) میباشد . جدول زیر محدوده عددی برای تشخیص شارژ بودن باتری را نشان میدهد

 

درصد شارژ در دمای80°F (26.7°C)

چگالی الكترولیت

بر حسب

گرم بر سانتیمتر مكعب

Electrolyte Freeze Point

75% تا 100%

1.27 … 1.29

-77°F
(-67°C)

50% تا 75%

1.23 … 1.25

-10°F
(-23°C)

25% تا 50%

1.11 … 1.25

15°F
(-9°C)

DISCHARGED

1.120

یا كمتر

20°F
(-7°C)

 

 برای سهولت در خواندن هیدرومتر معمولا روی كپسول با سه رنگ مشخص میشود

رنگ سبز به عنوان محدوده شارژ

رنگ زرد یا سفید به عنوان محدوده نیمه شارژ

رنگ قرمز به عنوان محدوده دشارژ

 

3-آزمایش مدار باز

چراغهای جلو را برای چند دقیقه روشن كنید سپس آنرا خاموش كنید

 ولتمتر را مطابق شكل به باتری متصل كنید

اهم متر

عدد ولت را بخوانید. ولتاژ 12.6 نشانه شارژ بودن باتری و 12 نشانه دشارژ بودن باتری است  

شارژ كردن باتری

باتری ها را میتوان به 2 روش شارژ كرد .یكی شارژ كند (معمولی )و دیگری شارژ تند (سریع)

در شارژ كند مقدار كمی آمپر به باتری داده میشود ر عوض مدت زمان زیادی طول میكشد تا باتری شارژ شود.در شارژ سریع برعكس مقدار زیادی آمپر در مدت كوتاهی به باتری داده میشود تا پر شود.

توجه : شارژ كند بهتر از شارژ سریع است چون احتمال صدمه دیدن صفحات باتری كمتر است . از شارژ سریع فقط برای شرایط خاص استفاده میشود ( دستگاه آن نیز با دستگاه شارژ كند متفاوت است )

شارژ كند

این نوع دستگاه شارژ دارای 2 سلكتور (كلید چرخشی )یكی برای آمپر و دیگری برای ولتاژ میباشد بعلاوه یك نشاندهنده  نیز برای هر كدام ( ولتاژ و آمپراژ ) لازم است . توجه : اكثر دستگاه های شارژر ایرانی فقط دارای یك نشاندهنده (آمپر ) میباشند – البته برخی از انها ظاهرا دارای نشاندهنده ولتاژ نیز هستند منتها اگر خوب دقت كنید ، میبینید كه این نشاندهنده ولتاژ ورودی ( 220 ولت ) را نشان میدهند نه آنچه ما لازم داریم ( ولتاژ خروجی). حالا اینكه آقایون سازنده ها چطور تشخیص دادند یكی از این نشاندهنده ها زیادیه ... دیگه باید برین از خودشون بپرسین ) دستگاه دارای 2 خروجی یكی مثبت و دیگری منفی و یك كلید اصلی و یك فیوز نیز میباشد.

توجه : اگر هنگام خرید شارژر باتری با عبارت چند تاییش رو میخای مواجه شدید زیاد تعجب نكنید . فروشندگان و ایضا سازندگان و بالاجبار خریداران شارژ ها را بر اساس تعداد باتری های 6 ولتی كه دستگاه میتواند به طور همزمان ( بصورت سری ) شارژنماید دسته بندی كرده اند .مثلا شارژر باتری 8 تایی یعنی اینكه میتواند همزمان 8 باتری 6 ولتی را كه بطور سری به دستگاه وصل شده اند را شارژ كند .

روش كار :

 در تمام خانه ای باتری را جدا كنید . سطح الكترولیت هر خانه كنترل شود و اگر كم است فقط آب مقطر به آن اضافه شود .مثبت و منفی دستگاه را به قطبهای مثبت و منفی باتری متصل شود.

توجه : قبل از روشن كرد دستگاه به صحیح بودن اتصال ها توجه شود . ( مثبت به مثبت و منفی به منفی )

باید ولتاژ خروجی دستگاه  حدودا 20% بیشتر از ولتاژ باتری انتخاب شود ( مثلا برای شارژ باتری 12 ولتی حدودا 14 ولت ).آمپر خروجی دستگاه باید در حدود یكدهم آمپر-ساعت یا یك شانزدهم ظرفیت ذخیره یا یك چهلم تست در شرایط سرد انتخاب شود. ( مثلا اگر آمپر-ساعت باتری 60 است باید آمپر خروجی 6 انتخاب شود ) پس از شارژ كامل عدد آمپر به صفر نزدیك میشود كه نشانه شارژ كامل باتری است.

توجه : اگر به محض روشن كردن دستگاه در یكی از خانه ای باتری جوششی مشاهده شود نشانه خراب بودن آن انه باتری است

نكته : اگر باتری كاملا دشارژ باشد برای شارژ مددد حدود 8 تا 12 ساعت زمان لازم است 

شارژ سریع

مانند روش قبل منتها این نوع دستگاه توانایی خروج آمپر بالای  100 A را دارد . زمان شارژ در این نوع بین نیم تا یك ساعت میباشد

نگهداری باتری  و آزمایشات مربوطه

بررسی های ظاهری در یك نگاه

نگهداری باتری

سطح الكترولیت به طور مرتب كنترل شود ( هر هوا گرم تر فاصله بازدید ها كوتاه تر)

اگر بدنه باتری چرب یا كثیف یا خیس شده حتما باآب ولرم شسته شود سپس كاملا خشك چون ممكن است باعث برق دزدی شود.آزمایش زیر وجود برق دزدی در مدار را نشان میدهد.(ولتاژ باید كمتر از 0.5 ولت و آمپر باید كمتر از 20 میلی آمپر باشد )

شارژ باتری اتومبیل

مطابق شكل اختلاف ولتاژ بین قطب و بست را بررسی كنید . این اختلاف باید صفر باشد

تست باتری

هیچگاه در قطب باتری را با پیچ گوشتی و كابل و .... به یكدیگر متصل نكنید چون علاوه بر صدمه زدن به صفات باتری ممكن است باعث تركیدن باتری شود

محل اتصال قطب ها و بست ها  باید كاملا تمیز و بدون رسوب و سولفاته شدن باشد مطابق شكا میتوان آنها را تمیز كرد

باطری

اگر زمان استارت زدن طولانی باشد به صفحات باتری صدمه میخورد

برای جلوگیری از سفیدك زدن ( سولفاته كردن ) قطب های باتری میتوان پایه قطب ها ( محل تماس قطب  با درپوش ) را با مقداری گریس چرب نمود. امروزه واشرهای لاستكی یا نمدی برای جلوگیری ازسفیدك زدن قطب ها درلوازم یدكی ها فروخته میشود

زمان استفاده از باتری كمكی فقط و فقط باتری ها را بطور موازی به هم وصل كنید


  TEL:33953461

 





نوع مطلب :
برچسب ها : MWM FILTER IRAN، باتری شارژر دیزل، dse iran، charger iran، #دیزل، #دیزل_ژنراتور،
لینک های مرتبط :


شنبه 1 مهر 1396 05:49 ب.ظ
Very good article. I will be facing many of these issues as well..
دوشنبه 27 شهریور 1396 10:17 ق.ظ
Hey There. I found your blog the usage of msn. This is
an extremely neatly written article. I'll be sure to bookmark it
and come back to read more of your helpful info.
Thanks for the post. I will certainly comeback.
دوشنبه 20 شهریور 1396 02:50 ق.ظ
من الان مثبت نیستم که شما اطلاعات خود را دریافت می کنید، اما موضوع خوب است.
من باید وقت بیشتری را صرف تحصیل کنم یا بیشتر کار کنم.
ممنون از اطلاعات عالی که من برای این ماموریت برای این اطلاعات جستجو کردم.
دوشنبه 20 شهریور 1396 12:37 ق.ظ
سلام، فقط به وبلاگ خود از طریق Google هشدار داد
و متوجه شدم که این واقعا آموزنده است. من می خوام تماشا کنم
بیرون برای brussels اگر این را در آینده ادامه دهید، سپاسگذارم.
انسان های بیشماری از نوشته شما سود می برند.
به سلامتی!
دوشنبه 20 شهریور 1396 12:19 ق.ظ
این اولین بار من یک سفر سریع در اینجا است و من در واقع هستم
لذت بردن از خواندن همیشه در یک جا.
یکشنبه 19 شهریور 1396 11:16 ب.ظ
سلام، پس از خواندن این مقاله عالی من
من خیلی خوشحالم که به اشتراک گذاری دانش خود را در اینجا با دوستان.
یکشنبه 19 شهریور 1396 10:36 ب.ظ
آها، مکالمه دلپذیرش در مورد این پست
در اینجا در این صفحه وب، همه چیز را خوانده ام، بنابراین هم اکنون من نیز در این مورد اظهار نظر می کنم
محل.
یکشنبه 19 شهریور 1396 03:46 ق.ظ
مسائل با شکوه در مجموع، شما به سادگی یک آرم برنده شدید
خواننده جدید چه چیزی را می توانید در مورد خودتان مطرح کنید که چند روز در گذشته ساخته اید؟
هر کدوم
سه شنبه 17 مرداد 1396 02:06 ب.ظ
This is a great tip particularly to those new to
the blogosphere. Short but very precise info… Many
thanks for sharing this one. A must read article!
پنجشنبه 12 مرداد 1396 09:56 ب.ظ
Thanks for one's marvelous posting! I seriously enjoyed reading it,
you will be a great author.I will always bookmark your blog and definitely will come back in the future.
I want to encourage continue your great work, have a nice weekend!
سه شنبه 10 مرداد 1396 08:19 ب.ظ
My programmer is trying to persuade me to move to .net
from PHP. I have always disliked the idea because of the expenses.
But he's tryiong none the less. I've been using WordPress on a number of
websites for about a year and am worried about switching to another platform.
I have heard good things about blogengine.net.
Is there a way I can import all my wordpress posts
into it? Any help would be really appreciated!
جمعه 16 تیر 1396 07:47 ب.ظ
Thankfulness to my father who shared with me concerning this weblog, this
website is really awesome.
چهارشنبه 7 تیر 1396 04:15 ب.ظ
Hi, Neat post. There is a problem together with your site in internet explorer, could test this?
IE still is the market leader and a large component to folks will leave
out your magnificent writing due to this problem.
سه شنبه 6 تیر 1396 09:45 ق.ظ
I leave a response whenever I appreciate a article on a site or I have something
to add to the discussion. It is triggered by the sincerness displayed in the article I looked at.
And on this post شارژر همتک - شارژر باتری دیزل ژنراتور.
I was actually moved enough to post a thought ;-) I actually do have a couple of questions for you if you don't mind.
Could it be just me or does it look like a few of
the comments come across like they are written by brain dead people?
:-P And, if you are writing on other places, I would like to keep up with you.
Could you make a list the complete urls of
all your public sites like your twitter feed, Facebook page or linkedin profile?
دوشنبه 5 تیر 1396 01:50 ب.ظ
Right here is the perfect webpage for anyone who wants to understand this topic.
You understand so much its almost hard to argue with you (not that I
personally will need to?HaHa). You definitely put a fresh spin on a topic that has been discussed for a long time.
Great stuff, just great!
یکشنبه 4 تیر 1396 08:09 ب.ظ
چلیپا از خود نوشتن در حالی که صدایی مناسب در آیا واقعا حل
و فصل بسیار خوب با من پس از برخی از زمان.
جایی در سراسر پاراگراف شما در واقع قادر به من مؤمن اما تنها برای بسیار در حالی که کوتاه.

من این مشکل خود را با فراز در منطق و شما خواهد
را سادگی به پر کسانی که معافیت.
در این رویداد شما که می توانید انجام من می مطمئنا بود در گم.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


شارژر همتک
درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : صادق شیخی
نویسندگان
آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :